۵ نشانه شکست شرکت های نوپای اینترنتی

Hello world!
آبان ۹, ۱۳۹۳
کادوچی
آبان ۲۱, ۱۳۹۳

۵ نشانه شکست شرکت های نوپای اینترنتی

وقتی به عنوان یک کارآفرین در حوزه اینترنت شروع به فعالیت می کنیم ، امیدهای زیادی برای به ثمر نشستن آن داریم ، با توجه به اینکه بحث استارت آپ ها ( شما بخوانید شرکت های نوپا اینترنتی) جدیدا بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، سیر زیادی از مدیران و حتی غیر مدیران را به خود می بیند که خواهان امتحان کردن شانس خود هستند، پس بهتر است با نشانه های شکست یک پروژه تحت وب آشنا بشویم تا در صورت بروز بتوانیم چاره اندیشی کرده و جلوی شکست آن را بگیریم:
-کار نکردن به صورت تمام وقت:بیشتر اوقات شاید از بعضی صاحبان شرکت های نوپای اینترنتی شنیده باشید که تنها نیمی از وقتشان را به کار خود اختصاص داده اند و موفق هم شده اند ، اما جالب است بدانید که ۲۴ برار این تعداد ، افرادی هستند که موفقیتشان را وام دار تمام وقت کار کردن خود هستند.
-یک و یا چهار موسس:اگر تعداد موسسان یک شرکت نوپای اینترنتی یک نفر باشد به دلیل عدم وجود نعمتی به اسم مشورت ، یقینا در آینده دچار مشکل خواهد شد و اگر این تعداد چهار نفر به بالا باشد ، باز هم دچار مشکلاتی از قبیل اختلاف نظر ها در توسعه و حتی سناریو ایده خواهند شد ، اما باید بدانیم که همیشه استثنا هم وجود دارد.

-نبود فرد فنی در بین موسسان:اگر فردی ایده پرداز یک استارت آپ باشد اما سررشته ای از مسائل فنی این حوزه نداشته باشد حتما در آینده شکست را تجربه خواهد کرد ، وجود یک فرد فنی در بین موسسان می تواند ایده را بسیار پخته تر و واقع بینانه تر بکند و همینظور مشکلات احتمالی و بازار مقابل را برای ایده پرداز به منظور تصمیمی بهتر به تصویر بکشد ، پس توصیه می شود برای راه اندازی یک شرکت نوپای اینترنتی گروهی متشکل از : ایده پرداز –طراح و توسعه دهنده – بازاریاب داشته باشید.
-در نظر نگرفتن مقیاس حقیقی بازار:اگر یک ایده پرداز بدون در نظر گرفتن مقیاس بازار و دانستن بازار هدف خود،تنها به فکر توسعه ایده خود باشد،در آینده با مشکلات زیادی از قبیل جلب رضایت مشتریان خود مواجه خواهد بود ،همینظور باید بدانید که با توجه نکردن به صدای مشتری نه تنها به آنها احترام نگذاشته اید بلکه خواسته آن ها را که برای بهبود کیفیت ایده شما هم است ، پیاده نکرده اید.
-تغییرات زیاد:اصلاح به منظور رسیدن به نتیجه بهتر خوب است،اما تغییرات زیاد باعث حذف شدنمان می شود.بودند کارآفرینانی که طرح و یا حتی ایده اولیه خود را که با استقبال هم مواجه شده بوده ، ۱ تا ۲ بار تغییر و حدود ۴۸% کاربرانشان را نسبت به روزهای ابتدایی از دست داده اند.باید بدانیم که ثبات ، احساس آرامش و اعتماد را برای کابر و مشتری به ارمغان می آورد و این موضوع با اصلاح عیب های یک طرح و ایده کاملا متفاوت است.

نوشته ای از : هومن رضوانی

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *